Ensimmäinen auto, jossa tuore logo nähdään, on uusi Peugeot 308.
Uuden Stellantis-yhteenliittymän sateenvarjon alle muiden PSA:n merkkien kanssa siirtynyt ranskalainen Peugeot on esitellyt aivan uuden brändi-ilmeensä. Samalla se on päivittänyt vuodesta 2010 käytössä olleen logonsa.
Logon pääelementtinä on edelleen leijona, mutta uudessa logossa se on esitetty vaakunan sisällä. Leijona on ollut Peugeotin logossa vuodesta 1847 asti – siis jo ennen kuin se ryhtyi valmistamaan autoja – ja vuosien varrella siitä on nähty kymmenen eri versiota.
Peugeot on pisimpään yhtäjaksoisesti toiminnassa ollut autovalmistaja. Sen ensimmäinen auto saapui markkinoille vuonna 1891, joten automobiilien varhaiset päivät ovat olleet myös Peugeotin varhaisia päiviä.
Lue myös: Suomalaisille tuttu autovalmistaja laittoi logonsa ihan kokonaan uusiksi – olisitko tunnistanut?
Uusi logo muistuttaa hyvin paljon 1960-luvulla käyttöön otettua logoa, joka sekin esitellään artikkelin yläpuolella olevalla videolla.
Peugeot pyrkii premiumimmaksi
Yhtiö kertoo uuden logon olleen välttämätön sen pyrkiessä viemään brändiään ylellisempään suuntaan. Tässä se katsoo tehneensä hyvää työtä jo kuluneen vuosikymmenen aikana, sillä se paukuttelee henkseleitään vuoden parhaan pakettiauton titteleillä vuosilta 2021 (e-Expert) ja 2019 (Partner) sekä vuoden parhaan auton arvonimillä vuosilta 2014 (308), 2017 (3008) ja 2020 (208).
Peugeotin mukaan se on ollut osallisena viidessä vallankumouksessa: teollisessa, teknologisessa, poliittisessa, sosiaalisessa ja digitaalisessa ja että nyt on käynnissä kuudes; ympäristöllinen. Tätä se haluaa viestittää myös uudella logolla.
– Uudessa logossa kiteytyy se, mitä Peugeot oli eilen, se mitä se on tänään, ja se mitä se tulee olemaan huomenna, yhtiön markkinointitiimi sanaili tiedotteessa.
Katso artikkelin yläpuolella olevalta videolta, miltä Peugeotin aivan uusi logo näyttää.
Lähde: Mersun ikoninen "johtotähti" syntyi puolivahingossa – tätä et tiennyt yli satavuotiaasta logosta
Lähde: Peugeot