Mercedeksen Lewis Hamiltonin auton takasiipeä päätettiin muokata lauantain aika-ajoon Bakun katuradalla. F1-asiantuntija Matthew Somerfield on myös kiinnittänyt asiaan huomiota.
Hamiltonin autoon laitettiin pienempi takasiipi. Tarkoitus on ottaa kaikki irti suoranopeuksista. Bakun pitkä pääsuora tarjoaa radan selvästi parhaan ohituspaikan.
LUE MYÖS: Valtteri Bottaksen varikkomokan syy ratkesi – tämä kädenliike paljastaa mekaanikon tekemän virheen
Bottas ei lähtenyt mukaan samaan leikkiin, vaan hänen autossaan haluttiin pitää kiinni suuremmasta downforcesta, joka takaa siis kovemman ilmanvastuksen siivessä.
Somerfieldin julkaisemasta kuvaparista näkee erot autojen takasiivissä. Hamiltonin auton takasiiven keskellä oleva tukirakenne koostuu yhdestä palkista, kun taas Bottaksen Mersun takasiiven tukena on kaksi palkkia.
Hamiltonin auton takasiivessä on myös keskellä v:n muotoinen leikkaus – toisin kuin Bottaksella.
Tallikaverien väliset erot takasiivissä eivät ole poikkeuksellisia. Hamilton ajoi esimerkiksi Bottaksen autosta poikkeavalla takasiivellä tämän kauden Portugalin GP:ssä.
Katso twiitti alta.