Kevin Magnussenilla oli monenlaista ongelmaa Barcelonan F1-testien ensimmäisenä päivänä. Juuri ennen lounastaukoa auto kolahti ratavalliin.
MAINOS
F1-testikooste maanantaista torstaihin C Morella!
Kooste jokaisesta testipäivästä 27.2.-2.3. www.cmore.fi ja MTV Max kello 22.40.
Magnussenin Haas jäi aamupäivän aikana varikkosuoralle ja mekaanikot joutuivat hommiin.
- Aamupäivä ei mennyt ihan niin kuin suunnittelimme, mutta se oli odotettavissa. Meillä on suunnitelma, joka suoritetaan, jos kaikki menee hyvin, mutta aina sitä tulee muutamaa ongelmaa sensoreiden ja muun kanssa, Magnussen totesi tyynesti.
Auto osui ratavalliin, kun Magnussen painoi takasuoralla ja lukitsi takarenkaansa. Seurauksena hän meni ulos ja rikkoi etusiipensä ratareunukseen.
- Jarrutuksessa tuli iso takarenkaiden lukko, ne menivät täysin lukkoon. Sama juttu kuin nyppäisi käsijarrusta tavallisessa autossa. Perä lähti alta, pyörähdin ja osuin seinään. Nyt pitää vaihtaa etusiipi, varikolle omin avuin päässyt tanskalainen selvitti.
Magnussen, joka on uusi kasvo Haasilla, myönsi, että jarrutusten, jarrukarttojen ja -tasapainojen kanssa riittää vielä opettelemista. Hänen viimekautinen autonsa Renault oli mutkissa äärettömän levoton, mutta Haas ja etenkin uusien sääntöjen tuomat muutokset luovat aivan erilaisen tunteen.
- Ensireaktio on, että pitoa on paljon. Auto tuntuu todella vakaalta, eron tuntee etenkin kovissa nopeuksissa. Minun pitää vielä puristaa kovempaa, että saan tunnetta lisää. On myös kiva kokea pehmeämmät renkaat myöhemmin, että saa tuntea maksiminopeuden.
Vauhdin aika ei ole ensimmäisenä testipäivänä. Magnussen summasi ensimmäisen päivän olevan ”problem testing”, eli auton viat etsitään, että voidaan edetä. Hän ajoi aamupäivällä 15 kierrosta, ja jatkaa iltapäivällä Haasin ratissa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.