Ferrari-tallin tavoite uuden autonsa suunnittelussa on mitätöidä Mercedeksen suorituskykyetu F1-kisakalenterin nopeilla radoilla, kertoo italialaistallin tekninen johtaja Mattia Binotto.
MAINOS
F1-testit päivittäin
C Morella!C More näyttää kaikkien kahdeksan testipäivän huippuhetket (26.2.-1.3. sekä 6.3.-9.3.) klo 22.45.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Viime kaudella Mercedes nautti selvää suorituskykyetua kalenterin nopeimmilla radoilla, kun taas Ferrarin auto sopi paremmin hitaamman profiilin omaaville radoille. Binotto toivoo torstaina esitellyn SF71-H-auton tarjoavan tallille tasaisen hyvän suorituskykyn kauden kaikilla areenoilla.
– Viime vuonna menestyimme aina hyvin hitailla radoilla, kun taas nopeammilla meillä on hieman enemmän vaikeuksia. Auton aerodynaamisessa suunnittelussa tavoitteemme oli saavuttaa yhdenmukainen suorituskyky koko kaudelle, Binotto kertoi.
Uuden auton akseliväli on pidentynyt edeltäjästään. Auton takaosa ja sivuponttoonien ympäristö on myös kokenut evoluution, jonka lisäksi huomio kiinnittyy aiempaa huomattavasti suurempaan ilmanottoaukkoon, jonka uskotaan olevan seurausta tallin uudelleen suunnittelemasta jäähdytysjärjestelmästä.
Binotto uskoo kaikkien muutosten muodostavan yhdessä kokonaisuuden, joka parantaa uuden auton aerodynaamista tehokkuutta.
– Mitä tulee suorituskykyyn, niin nämä kaikki ovat osatekijöitä tavoitteessamme parantaa auton aerodynamiikkaa. Akselivälin pidentäminen parantaa aerodynaamisia elementtejä, jotka on sijoitettu auton keskelle. Ilman virtausta auton takapäähän on myös parannettu.
– Nämä kaikki toimenpiteet tähtäävät lopulliseen tavoitteeseen, mikä on parantaa auton aerodynamiikkaa tai ainakin avata enemmän mahdollisuuksia aerodynaamiselle suorituskyvylle kauden edetessä, Binotto lisäsi.