Formula 1 -sarjan kilpailujohtaja Charlie Whiting kertoo, että Ferrarin ERS-järjestelmän käyttöä mitataan Kanadan GP:stä alkaen uudella ohjelmistolla.
MAINOS
F1-kausi vain C Morella
Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Ferrari ja sen auton laillisuus – tai laittomuus – on ollut viime aikoina yksi varikon kuumimmista puheenaiheista.
Porua syntyi jo Espanjan GP:ssä, kun Ferrarin halopeileissä käyttämät lisäsiivekkeet tuomittiin sääntöjen vastaisiksi ja Ferrari joutui poistamaan ne Monacon GP:hen mennessä.
LUE MYÖS: Seuraava kohu Ferrarista: aukeaako takasiipi liikaa?
Monacossa Kansainvälinen autoliitto FIA otti Ferrarin ERS-järjestelmän tutkintaan, sillä kilpailijatallit epäilivät Ferrarin syöttävän voimayksikköön lisää tehoa yli sallitun rajan.
Toisin kuin aiemmin luultiin, niin Ferrarin autossa ei ollut ylimääräisiä sensoreita. Uusi ohjelmisto otetaan käyttöön Kanadan GP:stä eteenpäin.
- Monimutkaisten toimenpiteiden kautta tulimme siihen tulokseen, että Ferrarin auto on ok, mutta emme halua käyttää samoja keinoja jatkuvasti. Kanadassa meillä on käytössä parempi ohjelmisto, joka helpottaa meitä hoitamaan asioita paljon nopeammin, koska tämän hoitaminen on vienyt meiltä kaksi kuukautta, Whiting kertoi.
- Yritämme mitata tarkasti, mitä eroa akun molemmilla puolilla on. Muut käyttävät akkujaan yhtenä, mutta Ferrari käyttää omaa akkuaan kahtena. Se on päälimmäinen ero, Whiting totesi.
LUE MYÖS: Niki Juuselan kommentti: F1-sääntömuutokset tuovat helpotusta ohittamiseen
Kanadan GP ajetaan viikon kuluttua.
Lähde: motorsport.com