Ferrarin F1-auton energian kierrätysjärjestelmästä saatavien lisätehojen kanssa liikutaan sääntöjen harmaalla alueella, väittää saksalainen Auto, motor und sport -lehti.
MAINOS
F1-kausi vain C Morella!
Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
Videolla C Moren selostaja Niki Juusela selittää Ferrarin Halo-peilien kieltämistä.
Sääntöjen mukaan F1-auton energian kierrätysjärjestelmän akkuun varastoidusta energiasta saa ottaa käyttöön maksimissaan noin 160 hevosvoiman verran lisätehoa per kierros. Ferrarin epäillään tehneen energian kierrätysjärjestelmään ovelia muutoksia, jotka toisivat aika-ajoissa lyhytaikaisesti käyttöön jopa 20 ylimääräistä hevosvoimaa.
Järjestelmään väitetysti rakennetut ratkaisut ovat niin monimutkaisia, etteivät Kansainvälisen autoliiton FIA:n teknikot ole toistaiseksi pystyneet kunnolla selvittämään tai todistamaan mahdollisia sääntöjenvastaisuuksia.
LUE MYÖS: Tästä on kyse Ferrarin peilijupakassa: ei sääntöjenvastainen, muttei säännön hengen mukainen
Saksalaislehden tietojen mukaan kilpakumppanit harkitsisivat protestin tekemistä, ellei Ferrari-auton epäselvyyksiä ratkaista Monacon kisaan mennessä.