Google on jälleen päivittämässä hakutuloskenttäänsä, yhtiön blogissa kerrotaan. Tällä kertaa päivittyvät ”hakutuloskorttien” ulkoasut.
Tähän asti Googlen haussa hakutulokset on näytetty siten, että kortin ylimmällä rivillä näkyy klikattava sivuston nimi ja sen alapuolella vihreällä fontilla väritetty URL-osoite tai sivulle johtava polku. Jatkossa URL-osoite näkyy hakutuloksen ylimmällä rivillä mustana ja sitä seuraa perinteisesti sivulle johtava linkki.
Samalla jokaisen hakutuloksen yhteyteen lisätään pienikokoinen sivuston tunnuskuva, joka Googlen mukaan auttaa käyttäjiä löytämään etsimänsä tuloksen kymmenien samankaltaisten sivustojen joukosta. Myös aiemmin vihreä mainoksesta kertova Ad-merkintä on tätä nykyä musta ja sijoittuu sivuston kuvakkeen paikalle hakutuloskortin vasempaan ylälaitaan.
Aiemmin tässä kuussa Google kertoi myös monista muista, huomattavasti merkittävämmistä uudistuksista hakukoneeseensa. Yhtiön mukaan tavoitteena on vastata ajan myötä muuttuviin tiedonhakutarpeisiin, jossa perinteisten verkkosivustojen lisäksi tarvitaan toisinaan paljon muutakin.
Nyt esitelty uudistus Googlen hakutuloskortteihin lisätään ensin mobiiliselaimille Androidilla ja iOS:llä, mutta myöhemmin se on tulossa myös tietokoneiden hakukoneeseen.