Kaksi puolivälieräsarjaa on katkolla maanantaina. Helsingin ja Kuopion jäähallit ovat täyttymässä illaksi.
Helsingissä HIFK isännöi Tapparaa. Tamperelaiset johtavat ottelusarjaa voitoin 3-2, joten HIFK pelaa selkä seinää vasten.
HIFK:n aiemmat kotiottelut puolivälierissä ovat vetäneet lehtereille yli 7000 katsojaa kumpainenkin. Viime torstaina yleisöä oli päälle 7500 henkeä.
– Ihan kohtuullisen hyvältä näyttää. Samoja lukemia hätyytellään kuin kahdessa aiemmassa playoff-ottelussa, HIFK:n myyntiijohtaja Markus Lindström kertoo MTV Sportille.
Tämän illan ottelun liput tulivat myyntiin vasta perjantaiaamuna. Lyhyt myyntiaika sekä ottelupäivä eivät helpota menekkiä.
– Maanantai on aika haasteellinen pelipäivä runkosarjan aikana. Nyt on sarja on katkolla, joten väkeä on tulossa paremmin. Panokset ovat kovat ja nyt tarvitaan kaikkien tukea, Lindström sanoo.
Kuopiossa pääsee halvalla istumaan
Kuopiossa KalPa on samassa tilanteessa kuin HIFK. Lukko on KalPaa vastaan niskan päällä voitoin 3-2.
KalPan yleisökeskiarvo runkosarjassa oli hieman päälle 3400. Pudotuspeliotteluita Kuopiossa on pelattu kaksi. Molemmissa katsojia oli päälle 4100 ja sama trendi saanee jatkoa.
– Tämä on haasteellinen pelipäivä, sillä osa lipunmyyntipaikoista oli eilen kiinni. 4000-4200 hengen vauhdissa ollaan, KalPan myynti- ja asiakkuusjohtaja Pasi Kuivalainen sanoo.
Luonnollisesti joukkueen pirteät otteet kiinnostavat, mutta myös huokea hinnoittelu on osasyy mukaviin yleisölukemiin.
– Lippuhinnoittelu tehtiin eri tavalla kuin runkosarjassa. Halusimme, että kaikille on mahdollista tulla katsomaan pelejä, Kuivalainen selvittää.
Halvimmillaan KalPan kotiotteluihin pudotuspeleissä pääsee istumaan 14 eurolla.
– Mielikuva pudotuspeleistä on monesti kallis. Pudotuspeleissä hallit pitäisi olla täynnä, mutta näin ei ole ollut jokaisella paikkakunnalla. Me lähestyimme tältä kantilta ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Hallissa on ollut hyvä tunnelma ja sarja on ollut tosi hieno, Kuivalainen kehuu.
Juttua muokattu 12:10: HIFK:n lipunmyynnistä kertoi myyntijohtaja Markus Lindström, ei markkinointijohtaja Roland Carlsson.