Hillary Clintonin pukeutuminen suomalaiseen klassikkoon yllätti Marimekon – yhtiö kommentoi asuvalintaa

6:14img
Korona kurittaa suomalaisia talouksia, mutta siltikin luksus kiinnostaa – miksi? Asiantuntija avaa ilmiön saloja
Julkaistu 23.07.2020 12:15

MTV UUTISET–KAUPPALEHTI

Hillary Clintonin mekkovalinta yllätti myös Marimekon. 

Uutisoimme aiemmin, että Hillary Clinton pukeutui suomalaiseen ikisuosikkiin ja poseerasi somessa miljoonille seuraajilleen Marimekon klassikkomekossa

Vuokko Eskolin-Nurmesniemen suunnittelema Marimekon Kihlatasku-klassikkomekko päätyi keskiviikkona Hillary Clintonin sosiaalisen median virtaan, kun entinen presidenttiehdokas oli pukeutunut mekkoon yhteiskuvassa Lin-Manuel Mirandan kanssa. Miranda tunnetaan puolestaan Hamilton-menestysmusikaalin ohjaajana ja tuottajana.

Marimekko innosti seuraajia

Kihlatasku herätti suurta innostusta Clintonin seuraajissa, jotka antoivat pelkästään Instagramissa kuvalle muutamassa tunnissa yli 100 000 tykkäystä.

”Tuo mekko!”

”Rakastan mekkoasi!”

”@Marimekko!”

"Emme tiedä, mistä hän on Kihlatasku-mekon hankkinut"

Marimekon Pohjois-Amerikan liiketoiminnasta vastaava Anna Hakkarainen sanoo, että Clinton on osoittanut kiinnostusta Marimekkoon ennenkin käymällä muun muassa Marimekko-talolla Helsingissä vuonna 2012.

– Mutta emme tiedä, mistä hän on Kihlatasku-mekon hankkinut.

Ainakaan mekko ei päätynyt Marimekon tiskin alta Clintonille.

– Marimekko ei tee yhteistyötä politiikassa mukana olevien henkilöiden kanssa.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"Marimekolla on fanikunta Yhdysvalloissa"

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun yhdysvaltalainen poliitikko kiinnostuu Marimekosta. Muoti-ikoniksi tituulerattu Jackie Kennedy hurmasi paikallisia Marimekko-mekoillaan 1960-luvulla.

– Marimekolla on fanikunta Yhdysvalloissa, ja monet kyllä muistavat Jackien tyylin ja Marimekon ilmiöiksi nousseet mekot.

Kihlatasku on sosiaalinen median virrassa erottuva mekkokuosi värikkäine taskuineen ja myös Clintonin seuraajat ovat huomioineet vaatekappaleen erikoisuuden. Mahdollisesta myyntipiikistä Hakkarainen ei osaa kuitenkaan vielä sanoa.

– Se jää nähtäväksi!

LUE MYÖS: Sanna Marin puki kansainvälisen muotilehden kuviin suomalaisen mekon ja ulkomaisten kävijöiden määrä verkkokaupassa tuplaantui: ”Mielestämme on ihanaa, että mekkomme oli Voguessa”

Lue lisää lifestyle-aiheista!

Tuoreimmat aiheesta

Marimekko