Helsingin Sanomat haastatteli Gigantin myyjää *Axelia, joka oli myynyt kaksi kallista sopimusta 84-vuotiaalle naiselle. Iäkäs nainen oli tullut ostamaan vain latausjohtoa myymälästä.
Kun tapaus nousi julkisuuteen, Axel irtisanottiin "ohjeiden ja sääntöjen vastaisen toiminnan" sekä luottamuspulan takia. Hän itse uskoo saaneensa potkut, koska tapahtuneesta nousi mediamylläkkä.
– Oli oma vikani, että myin nuo liittymät mummolle, Axel myöntää.
Axelin mukaan hän sai jatkaa töissään sen jälkeen, kun iäkäs nainen saapui tyttärensä kanssa liikkeeseen perumaan aiemmat kaupat.
Axel oli ostotapahtuman yhteydessä keksinyt 84-vuotiaalle naiselle sähköpostiosoitteen, jollaista naisella ei muuten ollut. Hänen mukaansa Gigantin järjestelmässä ei pääse luomaan kuittia, jollei sähköpostikenttään ole kirjoittanut jotain sähköpostiosoitetta. Axelin mukaan toiminta muutkin Gigantin myyjät toimivat samoin.
Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandströmin mukaan pitää paikkansa, että palveluja ei voida myydä, mikäli asiakkaalla ei ole sähköpostia. Hän kertoo HS:lle, että mikäli osoitetta ei ole, niin Gigantin ohjeistuksen mukaan tulee palvelu jättää myymättä. Väite sähköpostien keksimisestä asiakkaille kuulostaa hänen mukaansa uskomattomalta, ja asia aiotaan tutkia perin pohjin.
Sandström myös kiistää, ettei ketään irtisanota mediahuomion vuoksi.
Juttua korjattu ja tiivistetty 7.11. kello 17.35. Axel ei esiinny artikkelissa oikealla nimellään tapauksen arkaluontoisuuden vuoksi. Hänen nimensä on toimituksen tiedossa.