Suosittu kuvasovellus Instagram on uudistanut ilmeensä. Uudistunutta ulkoasua testattiin pienellä käyttäjäryhmällä jo pari viikkoa sitten, ja nyt uudistus on virallisesti julkaistu.
Instagram laittoi uusiksi niin sovelluksensa kuvakkeen kuin käyttöliittymänkin. Retrohenkinen kamerakuvake muuttui huomattavasti yksinkertaisemmaksi ja väritykseltään suorastaan hehkuvaksi. Saman käsittelyn saivat myös Instagramin muokkaussovellukset Layout, Boomerang ja Hyperlapse.
Käyttöliittymä Instagramissa muuttui mustavalkoiseksi, ja poissa on ilmettä aiemmin hallinnut sininen väri. Sovelluksen ilme on kaikkinensa muuttunut selkeämmäksi, ja Instagramin oman blogin mukaan yksinkertaisempi ulkoasu saa käyttäjien palveluun lataamat kuvat ja videot erottumaan aiempaa selkeämmin, muuttamatta silti sovelluksen käyttötapaa.
Instagram on ollut olemassa jo yli viiden vuoden ajan, ja tuona aikana palvelu on kasvanut melkoisesti siitä filtteröityjen kuvien jakopalvelusta, jollainen se alkujaan oli. Palvelulla on tätä nykyä satoja miljoonia käyttäjiä ja joka päivä palveluun ladataan 80 miljoonaa kuvaa ja videota.