Jo aiemmin tietokone- ja konsolipelinä erittäin suosituksi noussut Fortnite julkaistiin maaliskuussa myös Applen iOS:lle eli iPhonelle ja iPadille.
Nyt analyysiyritys SensorTower on kertonut Fortniten yltäneen 100 miljoonan dollarin myyntiin ensimmäisen 90 päivän aikana julkaisunsa jälkeen. Suoritus on erinomainen, ja Fortnitesta on tullut jättihitti myös mobiilissa. Fornite on ilmainen ladata ja pelata, mutta haluttaessa pelissä voi tehdä sovelluksen sisäisiä ostoja.
Aivan mobiilpelien kärkeen Fortnite ei ensimmäisen 90 päivän myynnillään kuitenkaan yllä, sillä suomalaisen Supercellin Clash Royale keräsi aikanaan 100 miljoonan dollarin myynnin vain 51 päivässä.
SensorTower arvioi Fortniten keränneen 25 miljoonaa dollaria myyntiä ensimmäisenä 30 päivänä, ja 50 miljoonan dollarin rajan ylittyneen 45 päivää julkaisusta.
Fortnitessa ja sen kanssa kilpailevassa esikuvassa Player Unknown’s Battlegroundissa on tarkoitus säilyä kullakin pelikierroksella viimeisenä hengissä mukana olevista pelaajista.
Androidille Fortnite ei ole vielä saatavilla, ja tuleva julkaisu tuleekin todennäköisesti kiihdyttämään entisestään pelin tuottoa.