Je suis Charlie -sloganilla alettiin tienata – logon suunnittelijan toiveita vastaan

Charlie Hebdo lehti mielenosoitus kyltti Pariisi Ranska
Julkaistu 10.01.2015 15:14

MTV UUTISET–STT–AFP

Nettikauppiaat ovat keksineet keinon netota Pariisin terrori-iskuilla.

Useisiin verkkokauppoihin on ilmestynyt tuotteita, joihin on painettu slogan Je suis Charlie (Minä olen Charlie). Slogan on noussut iskujen symboliksi mielenosoituksissa ja sosiaalisessa mediassa.

Esimerkiksi Amazon-verkkokaupassa oli lauantaina myynnissä tarroja ja essuja, joihin slogan oli painettu. Amazon on luvannut ohjata oman myyntikomissionsa iskun kohteeksi joutuneelle Charlie Hebdo -lehdelle.

Slogania on tehnyt tunnetuksi erityisesti ranskalaisen Stylist-lehden taiteellinen johtaja Joachim Roncin. Hän sommitteli siitä logon, jossa valkoinen ja harmaa teksti on mustalla pohjalla. Roncin on antanut logon vapaaseen käyttöön, mutta on toivonut, ettei sillä tehtäisi rahaa.

Tuoreimmat aiheesta

Charlie Hebdo