Itseohjautuvat autot tulevat lisäämään ihmisten vapaa-aikaa merkittävästi, kun autossa voi ajamisen sijaan tehdä jotain muuta. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia myös mainostajille.
Teknologiajättiläinen Intel ja viihdeyhtiö Warner Bros ilmoittivat Los Angelesin autonäyttelyssä käynnistävänsä yhteistyön viihdepalvelujen sekä mainosten tuomiseksi autonomisten autojen näytöille.
Intelin mukaan keskivertoamerikkalainen istuu vuosittain noin 300 tuntia autossa. Sitten, kun auto ei enää vaadi kuljettajalta lainkaan huomiota, tarkoittaa se 300 lisätuntia, jonka voi käyttää vaikkapa viihdesisältöjen ja sitä myötä myös mainosten kuluttamiseen. Yleinen näkemys onkin, että autoista tulee tulevaisuudessa matkapuhelinten jatkeita.
Yhtiöt suunnittelevat myös lisätyn todellisuuden sekä virtuaalitodellisuuden sovellutusten tuomista itseajaviin autoihin.
Lähde: The Drive
***
1:00