Facebook paljasti viimein, miten analysoi käyttäjien reaktioita erilaisiin päivityksiin, kertoo Mashable.
Facebook otti käyttöön reaktiot palvelussaan vuosi sitten. Aiemmin julkaisuista oli mahdollista ”vain” tykätä, mutta nykyisin tykkäämisen lisäksi päivityksiin voi reagoida eri tavoin.
Facebook ei ole kuitenkaan paljastanut, kuinka reaktiot vaikuttavat esimerkiksi käyttäjän uutisvirran sisältöön. Ennen kuin nyt.
Facebookin edustaja nimittäin paljasti reaktion olevan merkki siitä, että käyttäjä haluaa todella nähdä vastaavanlaista sisältöä uutisvirrassaan. Reaktion muodolla ei ole merkitystä.
Pelkkä tykkäys osoittaa Facebookille käyttäjän olevan kiinnostunut aiheesta, mutta reaktio sen sijaan on osoitus voimakkaammasta kiinnostuksesta. Vaikka reaktio olisikin negativiinen, analysoi Facebook sen osoittavan kiinnostusta.
Reaktion muodolla ei siis ole väliä. Toisin sanoen mikäli et halua nähdä virrassasi jonkin aihepiirin julkaisuja, ei surullinen tai vihainen emoji vaikuta näkymään halutulla tavalla. Suurin kritiikki näyttäisi olevan se, ettei julkaisua noteeraa lainkaan.
Reaktioiden keräämän datan käyttö esimerkiksi mainostajien tarkoituksiin on herättänyt epäilyksiä. Facebook kertoo tällä hetkellä mainostajilleen, että kaikki reaktiot ovat samanarvoisia.
Lähde: Mashable
***
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.