Ferrarin autoonsa tekemän säätöluukun pingottelu F1-varikolla antaa tee se itse -miehille näytteen siitä, etteivät ne asennukset mene aina nappiin huippuviritetyltä F1-tiimiltäkään.
LUE MYÖS: Max Verstappen naljaili Charles Leclercille uudesta kaksintaistelusta: ”Taisi vieläkin tehdä kipeää”
C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen nosti viikonlopun Ison-Britannian GP:n alla esiin Ferrarin toimintaa Charles Leclercin varikkopilttuussa juuri ennen radalle lähtöä.
Ferrarin aerodynamiikkainsinööri kävi ihmettelemässä auton keulaan ruuvattua luukkua, josta päästään nopeasti säätämään jousitusta keulan sisältä. Luukku kuitenkin irvisti alareunastaan pahasti, joten ilmavirtojen kannalta sille oli mahdollisesti vielä tehtävä jotain ennen kisaa.
– Todennäköisesti se vielä teipataan siihen kiinni, ettei ole tuollaista pikku irvistystä, Oikarinen sanoo.
– Paneelit on tehty niin ohuiksi ja kevyiksi kuin mahdollista. Tuollainen ohut hiilikuitupaneeli ei välttämättä aina istu siihen kunnolla, mutta aika harvinaista, että se irvistää tuolla tavalla.
Itse asiassa Ferrarilla ei lähdetty kiinnittämään paneelia tiiviimmin paikoilleen. Charles Leclerc ajoi kisassa kolmanneksi.