Lahden moottoritien varressa seissyttä Sinebrychoffin Koff-mainostölkkiä koristaa nyt Battery-energiajuoman teippaukset.
Taustalla on uusi laki, jonka mukaan julkisella paikalla ei saa mainostaa alkoholia.
Sinebrychofin viestintä- ja lakiasiainjohtaja Marja-Liisa Weckströmin mukaan muutos on herättänyt tunteita erityisesti kuluttajissa.
- Tölkin uusi ulkomuoto on osoittanut, että aihe kiinnostaa suomalaisia. Erityisesti keravalaisille tämä on ottanut kunnian päälle.
Weckström kertoo, että palautetta on tullut niin sähköpostilla kuin sosiaalisessa mediassakin.
- Olemme saaneet jopa useita suoria soittoja, joissa on harmiteltu Koff-tölkin kohtaloa sekä ehdotettu tölkille uutta ulkomuotoa.
Uudeksi ulkomuodoksi on ehdotettu useaan otteeseen alkoholitonta Nikolai-olutta.
- Sekään ei valitettavasti käy, sillä meillä on siitä myös alkoholillinen versio, jolloin mainostaisimme sitä välillisesti, Wekström sanoo.
Sopiva piriste autoilijoille
Weckströmin mukaan tölkin päätyminen Batteryn kuosiin oli melko selvää.
- Se on meidän oma luomuksemme ja vientiartikkelimme, josta olemme ylpeitä. Lisäksi haluamme muistuttaa autoilijoita, että Batteryssä on saman verran kofeiinia kuin kahvissa.
Valmista lopputulosta Weckström kuvailee "vaikuttavaksi".
- Jykevän näköinenhän siitä tuli. Onneksi tölkki on nyt kokonaisuudessaan valmis, sillä sää oli haastava tarrojen vaihtamiseen.
Wecström ei halua vielä maalailla kauhukuvia siitä, tullaanko energiajuomatölkkiinkin tekemään rajoituksia. Tällä hetkellä energiajuomia ei suositella alle 16-vuotiaille.
- En olisi yllättynyt, mutta toivottavasti tölkkijutut riittävät tältä erää, Weckström toteaa.