Matkatoimisto Tjäreborgilla on ollut vaikeuksia kotiuttaa ulkomailla olevia asiakkaitaan.
Kroatian Brelassa äitinsä kanssa lomaileva Pertti kertoo MTV Uutisille odottaneensa koko päivän tietoa paluulennostaan hotellinsa aulassa ja sen lähialueella.
Pertin mukaan tietoa ei ole annettu päivän mittaan käytännössä lainkaan. Hän on erittäin tyytymätön matkatoimiston toimintaan. Pertin mukaan tietoa kotiinpaluusta on hotellissa odottanut nelisenkymmentä suomalaista matkaajaa.
Lue myös: Tjäreborg etsii kuumeisesti ratkaisuja, miten suomalaiset saadaan kotiin: Pertti jäi jumiin Kroatiaan – "Vanhusten tilanne huolestuttaa, ei pääse edes hotellihuoneeseen lepäämään!"
– Ihmiset ovat olleet nälissään ja kaikki eivät ole uskaltaneet lähteä ravintoloihin syömään. Koko odotusaikana ei ole edes kahvia tarjottu.
Illalla välitetyn tiedon mukaan Kroatian matkaajat pääsisivät lennolle, joka on Helsingissä aikaisin aamulla.
– Tuossa vaiheessa olemme olleet hereillä 24 tuntia. Vanha äitini ja muut vanhukset joutuvat olemaan vuorokauden hereillä. Eihän näin voi tehdä? Mielestäni tätä asiaa ei ole yhtään mietitty.
Pertin mukaan matkailijat ovat ihmetelleet viestinnän vähyyttä ja epäselvyyttä. Hän kertoo, että opas ei ole edes vastannut viesteihin.
– Kuulin, että yksi opas olisi käynyt paikalla iltapäivällä, mutta en häntä itse nähnyt. Tästä on varmasti tulossa paljon negatiivista palautetta.
Pertin mukaan kaikki eivät ole edes saaneet lähtöön liittyvää tekstiviestiä.
– Toivotaan ettei tuolla ulkona ole jossain ihmisiä, ketkä eivät ole saaneet lähtöviestiä ja he vain odottelevat.