Kuljetuspalvelu Uber ottaa kovat keinot käyttöön: Häiriköivä matkustaja saattaa jäädä tulevaisuudessa rannalle ruikuttamaan

Kyytipalvelu Uber on päättänyt sulkea palvelunsa asiakkailta, jotka ovat saaneet tarpeeksi huonoa palautetta, yhtiö tiedotti torstaina.

Muutos tulee samalla, kun Uber ottaa käyttöön uudet yhteisöohjeet, joilla halutaan vahvistaa kuljettajien turvallisuutta ja kannustaa sovelluksen käyttäjiä hyvään käytökseen.

Uberilla on arviointijärjestelmää, jolla sekä kuljettajat että matkustajat voivat arvioida toisensa asteikolla yhdestä viiteen.

Vastedes kun matkustajan arviointi putoaa liian alas, hän saa varoituksen. Jos tämä ei auta, matkustajan Uber-tili menee ensin jäähylle, ja jos huono käytös jatkuu edelleen, tili lopetetaan.

Uberin mukaan häiriköiviä matkustajia ei ole paljon, mutta pieni joukko asiakkaista on aiheuttanut kuljettajille ongelmia.

– Kuljettajat ovat tärkeä osa yhteisöämme ja he ansaitsevat turvallisen ja kunnioittavan työympäristön. Emme hyväksy sitä, että tietty osa matkustajista pilaa kuljettajien päivän, Uberin maajohtaja Joel Järvinen sanoo tiedotteessa.

Jo aiemmin Uber-kuski on voinut menettää Uber-lisenssinsä, jos on saanut liian huonoja arvioita. 

Lue myös:

    Uusimmat