Uutta sääntötulkintaa hyödyntäessään formula ykkösten rajoituksiin törmännyt Ferrari on muokannut kielletystä peiliratkaisustaan uuden version, joka kelpaa Kansainväliselle autoliitolle FIA:lle.
MAINOS
Monacon F1-viikonloppu
C Morella!Torstai: Harjoitukset klo 11.55 ja 15.55
Lauantai: Harjoitukset klo 12.55, aika-ajo klo 15.55
Sunnuntai: Monacon GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.
Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!
LUE MYÖS: FIA-pomo myöntää: F1-sarjan moottorisäännöissä mentiin liian pitkälle
Ferrari otti ensimmäisenä käyttöön ohjaamon turvakaareen kiinnitetyt sivupeilit, jotka FIA päätti sallia kevään aikana. Italialaistiimi kuitenkin lisäsi peilien päälle ilmanohjaimet, mikä ei käynyt yhteen sääntökirjan kanssa.
Tallin mukaan peilien yläpuolella olleet ja ohuella tukivarrella peileihin kiinnitetyt lipat olivat mukana ainoastaan tukemassa peilejä ja vähentämässä niiden tärinää. Tämä ei kuitenkaan mennyt FIA:lta läpi.
FIA antoi Ferrarin käyttää kiellettyä ratkaisua kaksi viikkoa sitten Espanjan GP:ssä, mutta määräsi ne heti muutettavaksi Monacoon tultaessa. Nyt kävi ilmi, ettei Ferrari suinkaan luopunut Halo-turvakaareen kiinnitetyistä peileistä, vaan aikoo jatkaa niillä myös ilman ilmanohjaimia.
Kuskeista Sebastian Vettel kehui uudelleen sijoitettujen peilien parantaneen näkyvyyttä taaksepäin. Peilit ovat nyt täsmälleen samalla sijainnilla kuin kaksi viikkoa sitten, joten kuljettajan näkökulmasta mikään ei ole muuttunut.