Lännen Media: Nuoret aikuiset liikkuvat herkimmin halvan ruoan perässä

Kauppojen aukioloajat
Eniten asiakkaiden hintavertailusta on hyötynyt Lidl, johon kertoo siirtyneensä 54 prosenttia ketjua vaihtaneistaLehtikuva
Julkaistu 31.01.2016 06:16

MTV UUTISET - STT

Ruokakauppojen hintakilpailu on saanut viime vuoden aikana noin joka kymmenennen suomalaisen vaihtamaan pääasiallisesti käyttämäänsä kauppaketjua, ilmenee Lännen Median Taloustutkimuksella teettämästä kyselystä.

Kyselyn mukaan eniten asiakkaiden hintavertailusta on hyötynyt Lidl, johon kertoo siirtyneensä 54 prosenttia ketjua vaihtaneista. S-ryhmän kauppoihin ostoksensa on suunnannut 26 prosenttia kauppaketjua vaihtaneista ja K-ryhmän kauppoihin 11 prosenttia.

Hanakimmin toisen ketjun liikkeeseen ovat siirtyneet 25-34-vuotiaat, joista 17 prosenttia ilmoitti vaihtaneensa ketjua halvempien hintojen vuoksi. 15-24-vuotiaista näin teki 14 prosenttia. Sen sijaan 65-79-vuotiaiden ikäryhmässä ketjua vaihtoi ainoastaan 6 prosenttia vastaajista.

Kyselyssä tiedusteltiin suomalaisten näkemyksiä ruoan hinnan kehityksestä, kauppaketjujen asiakkuudesta ja kauppaketjun vaihtamisesta.

Tuoreimmat aiheesta

Talous