Liiga ja energiajuomajätti Red Bull ovat virittelemässä isoa yhteistyösopimusta. Toisin kuin aiemmin uutisoitiin, kuvio ei ole kaatunut, vaan neuvottelut yhteistyön toteuttamista varten ovat jatkuneet.
Ensimmäisenä aiheesta kertoneen Jatkoaika.com:n mukaan Liigan ja Red Bullin välinen potentiaalinen yhteistyökuvio olisi kaatunut siksi, koska eri liigaseurat olisivat torpanneet suunnitelman heidän omien yhteistyökumppanipanimoiden vuoksi.
MTV Sportin saamien tietojen mukaan tilanne on päinvastainen. Liiga ja Red Bull ovat viritelleet laajamittaista yhteistyökuviota, joka näkyisi monella tavalla niin Liigassa kuin eri liigapelipaikkakunnilla.
Maailmanlaajuisesti Red Bull on erittäin merkittävä tekijä urheilusponsorointibisneksessä. Aiempien tutkimusten mukaan yhtiö käyttää pelkästään urheilumarkkinointiin satoja miljoonia euroja vuodessa. Yksistään formuloissa Red Bull pyörittää sekä omaa tallia että sisartallia Toro Rossoa. Tämän lisäksi Red Bullilla on omia seuroja niin jalkapallon kuin jääkiekon puolella.
Talouslehti Forbesin kevään tavaramerkkivertailussa Red Bull oli maailman 61. suurin brändi.
Suomessa Red Bull tekee yhteistyötä usean yksilöurheilijan kanssa. Esimerkkejä näistä ovat hiihdon olympiavoittaja Iivo Niskanen, rallilupaus Kalle Rovanperä ja yleisurheilun nuori naistähti Wilma Murto.
Suomessa jääkiekon SM-liiga on suosituin ja seuratuin sarja, jota kohtaan Red Bullilla on ollut kiinnostusta.
MTV Sport tavoitti Red Bullin Sports Marketing Managerin Miro Rouskun, joka ei kiistä neuvotteluja Liigan kanssa.
– Tässä vaiheessa ei ole mitään kommentoitavaa, Rousku sanoo.
Uusi liigakausi käynnistyy perjantaina 14.9.