Löytyykö rakkaus jääkaapin sisällön avulla? Samsung julkaisi uudenlaisen deittisovelluksen: "Se voi kertoa paljon persoonallisuudesta"

10:21img
Etsiikö tekoäly tulevaisuudessa kumppanin puolestasi? Voiko sen avulla parantaa rakkasuelämää? Katso keskustelua aiheesta videolta.
Julkaistu 07.02.2019 21:04

Petra Sundell

petra.sundell@mtv.fi

"Tie sydämeen käy vatsan kautta" -sanonta voi käydä toteen, jos tulevan kumppanin onnistuu löytämään Samsungin uuden sovelluksen avulla.

Voiko jääkaapin sisältö auttaa löytämään rakkauden? Siihen uskoo ainakin Samsung, joka on julkaissut uuden deittisovelluksen nimeltä Refrigerdating, kertoo teknologiasivusto Cnet.

Sovelluksen nimi tulee englannin kielen sanoista "refrigerate", joka tarkoittaa ruoan tai juoman jäähdyttämistä jääkaapissa sekä "dating" eli deittailla.

Sovellus toimii tuttujen deittisovellusten, kuten Tinderin ja Bumblen tavoin, mutta siinä henkilön omakuvien sijaan seuraa etsitään jääkaapin sisällön perusteella.

Refrigerdating-sovellukseen siis jaetaan kuvia oman jääkaapin sisällöstä, ja toisten jakamia jääkaappikuvia pyyhitään oikealle tai vasemmalle sen perusteella, puhutteleeko jääkaapin sisältö ja haluaako sen omistajan kanssa aloittaa keskustelun.

Kuvan jääkaapista voi ottaa joko oman puhelimen avulla tai Samsungin Family Hub -jääkaappipakastimen kameroiden avulla. Refrigerdating-sovellus on ilmainen ja saatavilla maailmanlaajuisesti.

"Ihmiset voivat tavata läpinäkyvämpien olosuhteiden alla"

shutterstock_328774499

Samsung ei suosittele muokkaamaan jääkaapin sisältöä deittien houkuttelemiseksi, vaan olemaan aito.

Cnetin mukaan deittisovelluksen ideana on, että jääkaapin sisältö, oli siellä sitten pienpanimo-oluita, valmisruokia, homehtuneita ruoan tähteitä tai itsetehtyä tofua, voi tarjota aidomman perspektiivin siihen, millainen ihminen on ja millä tavalla hän elää.

– Toivomme, että ihmiset voivat tavata rehellisempien ja läpinäkyvämpien olosuhteiden alla jääkaapin sisällön avulla, koska se voi kertoa paljon persoonallisuudesta, kommentoi Samsung Electronics Nordicin PR-manageri Elin Axelsson Cnet-sivuston mukaan.

Axelssonin mukaan kuvat jääkaapin sisällöstä tuovat vaihtoehdon sosiaalisen median ja deittisivustojen muokattujen kuvien pinnallisuudelle.

Idea deittisovellukseen on syntynyt Ruotsissa, jossa se on tällä hetkellä suosituin. Samsung ei ole paljastanut, kuinka paljon Refrigerdatingilla on käyttäjiä.

LUE MYÖS: Alkaako nettideittailu jo uuvuttaa? Suomalaisasiantuntija vinkkaa: "Lähde mukavuusalueeltasi"

Lähteet: Cnet, The Inquirer

Tuoreimmat aiheesta

Rakkaus