Chromecast on ollut menestys Googlelle. Pienikokoinen ja edullinen ääntä ja perusversiossaan myös kuvaa siirtävä lisälaite on yksi Googlen merkittävimpiä onnistumisia laitteissa.
Googlen viime viikon tulosjulkistuksen jälkeen antamien tietojen mukaan sen Chromecast-laitetta on myyty jo yli 30 miljoonaa kappaletta.
Ensimmäinen Chromecast tuli myyntiin vuonna 2013, minkä jälkeen Google on uudistanut laitteen toisen sukupolven mallilla sekä lisäksi julkaissut kevyemmän äänilaitteiden Chromecast Audion.
Alusta asti yhtenä syynä Chromecastin on pidetty sen edullisuutta. Esimerkiksi nykyisen Chromecast 2:n hinta Suomessa on vajaat 40 euroa. Esimerkiksi Apple on TV-laitteensa kanssa lähtenyt liikkeelle erilaisella lähestymistavalla, mikä on johtanut vähintään tuplasti korkeampaan hintaan.
Chromecastin tehtävänä on vain suoratoistaa tai peilata sisältöä mobiililaitteilta television tai muun suuremman näytön ruudulle. Nykyisin se tukee YouTuben, Netflixin lisäksi myös Spotifyta. Lisäksi voi peilata suoraan Chrome-selaimen tai Android-laitteen näytön sisällön suuremmalle ruudulle.
Edellisen kerran Google kertoi Chromecastin myynnistä toukokuussa, jolloin se kertoi 25 miljoonaa laitetta myydyn. Luvut eivät välttämättä aivan ajantasaisia ja tarkkoja, joten suoraa johtopäätöstä viiden miljoonan Chromecastin myynnistä vain viimeisenä parina kuukautena niistä ei voi tehdä. Ensimmäisen kahden vuoden aikana Google sai kaupaksi 17 miljoonaa Chromecastia, joten siihen nähden myyntivauhti on sittemmin selvästi vauhdittunut.
Raportoidusti myös Googlen tuleva kuunteleva ja puhuva Google Home -laite rakentuu sen sisuksista löytyvän Chromecastin ympärille.