Ferrari haluaa palata vaikean kauden jälkeen takaisin F1-sarjan kärkitaisteluun, mutta tämä edellyttää sitä, että talli onnistuu rakentamaan itselleen paremman voimanlähteen. Sen kehitystyöstä kertovat viestit ovat ristiriitaisia.
LUE MYÖS: Arvostettu sivusto rankkasi kaikki Sauberin F1-kuljettajat: Kimi Räikkönen ei mahtunut edes kärkikolmikkoon
LUE MYÖS: Aston Martinin F1-tiimin ulkoasusta ensimmäiset vihjeet – talli päivitti somekanavansa vuodenvaihteessa
Tallipäällikkö Mattia Binotto hihkui loppuvuodesta tyytyväisyyttään kehitystyön tuloksiin.
– Uutta voimayksikköä testataan parhaillaan dynamometrissä, ja toistaiseksi palaute suorituskyvystä ja luotettavuudesta on erittäin lupaavaa, Binotto sanoi marraskuun alussa F1:n verkkosivujen mukaan.
Joulukuussa Binotto totesi GP Fans -sivuston mukaan, ettei uusi voimanlähde ole enää sarjan huonoin.
– Siltä minusta tuntuu sen perusteella, mitä olen nähnyt dynamometrin tuottamia lukemia. Mutta en tiedä, mitä muut tekevät ja paljonko he ovat edistyneet. Saamme lopullisen vastauksen vasta maaliskuussa radalla. Toivon, että olisimme taas kilpailukykyisiä.
Uuden voimanlähteen kohdalla on puhuttu noin 30 hevosvoiman lisäyksestä vuoteen 2020 verrattuna.
– Minun mielestäni se tuntuu aika vähältä, Ferrarin sisäpiiritoimittaja Leo Turrini kirjoittaa blogissaan.
Turrini ei omien sanojensa mukaan ole ainoa, joka epäilee Binotton puheita uudesta ja uljaasta Ferrari-voimayksiköstä.
– Tiedän, että soikeisiin pakoputkiin liittyy epäilyksiä. Haasilla ja Alfa Romeolla kuiskitaan, että he eivät odota mitään poikkeuksellista.
Haas ja Alfa Romeo käyttävät autoissaan Ferrarin voimanlähteitä ja ovat näin suorituskyvyn puolesta hyvin riippuvaisia siitä, mitä Maranello heille tarjoaa.