Bauer Media selvitti, miten koronan mukanaan tuomat muutokset vaikuttavat median käyttöön.
Paneelitutkimuksen perusteella median parissa vietetty aika on kasvanut. Mediavalikko on säilynyt pääpiirteissään samana ja tuttujen medioiden parissa vietetään entistä enemmän aikaa. Radion kuuntelu on kasvanut etenkin etätyötä tekevillä.
Radion kuuntelu on tutkimuksen mukaan etätöitä tekevillä kiinteä osa päivää.
– Tutut rutiinit ohjaavat tuttujen radiokanavien pariin. Etätyötä tekevistä peräti 24 prosenttia on lisännyt radion kuunteluaan. Kaikista vastaajista viidenneksellä kuuntelu on lisääntynyt ja 70 prosentilla pysynyt ennallaan, kommentoi tuloksia Bauer Median tutkimus- ja kehityspäällikkö Irmeli Ekholm tiedotteessa.
Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila näkyy kasvuna myös Bauer Median radioiden digitaalisessa kuuntelussa. Viikolla 12 digitaalinen kuuntelu kasvoi viikon jokaisena päivänä.