Toyota-tallin brittikuski Kris Meeke on esittänyt julkisen anteeksipyyntönsä Citroen-tallin suuntaan.
Meeke kritisoi lauantain kisapäivänä Citroenia siitä, että Esapekka Lappi olisi ulosajonsa yhteydessä aiheuttanut 10. erikoiskokeen keskeytyksen autossa olevaa SOS-nappia painamalla. Todellisuudessa Lappi oli kuitenkin ulosajonsa jälkeen painanut OK-nappia, jolla tiimi saa tietää miehistön olevan kunnossa.
10. erikoiskokeen peruuntuminen auttoi kisaa johtanutta Citroen-tallin Sebastien Ogieria, sillä reitillä tuolloin olleen ranskalaismestarin eturengas oli puhjennut. Meeke siirtyi 10. erikoiskokeen jälkeen niukasti kisan kärkipaikalle, mutta Ogier sai aikahyvityksen ja nousi tiukasti britin kantaan. Meeke puolestaan kärsi rengasrikon 11. erikoiskokeella ja putosi voittotaistosta.
Lauantain päivähuollossa Meeke epäili erikoiskokeen peruuntumisen olleen Citroenin junailema. Myöhemmin Meeke sai kuitenkin tietää, että päätöksen erikoiskokeen peruuntumisesta tekivät kisajärjestäjät, eikä Citroenilla ollut siihen osuutta.
- Annoin aiemmin kovaa kritiikkiä Citroenia kohtaan. Minulla ei ollut silloin kaikkia tietoja. Osoittautui, että olin väärässä. Pahoitteluni siitä, britti totesi wrc.comille kisapäivän päätteeksi.