Mercedes vie jatkossakin F1-voimanlähteensä suorituskyvyn äärirajoille, vaikka sarjan moottorisääntöä kiristetäänkin ensi kaudelle, vakuuttaa saksalaistallin johtava moottori-insinööri Phil Prew.
Tulevalla kaudella kuljettajakohtainen moottorikiintiö putoaa neljästä moottorista kolmeen. Prew vakuuttaa, että tiukentuneesta säännöstä huolimatta Mercedes ei varmistele moottorinsa kestävyyttä karsimalla sen tehoja.
- Suoraan sanottuna olemme aina veitsenterällä, koska haluamme aina viedä voimayksikön suorituskykyä ja kestävyyttä eteenpäin. On helppoa pudottaa tehoja ja löytää siten luotettavuutta, mutta emme halua sellaista, koska se ei voita meille mestaruuksia, Prew painotti motorsport.comille.
- Meillä riittää kiireitä, jotta löydämme keinot saada moottorista ja sen hybridiosasta irti enemmän kilometrejä ja suoriudumme ensi vuoden mestaruustaistelusta sallitun moottorimäärän kera ilman rangaistuksia, Prew jatkoi.
Prew kertoo voimanlähteen luotettavuuden kehitystyön olevan päättymätön savotta. Kauden 2018 moottorin arkkitehtuuriin tehdään uudistuksia aina tapauskohtaisesti.
- Säännöt pitkälti sitovat meitä, mitä tulee turbon kapasiteettiin, sähköllä tuotettuun tehoon ja niin edelleen. Mikäli muutoksia on pakko tehdä, niin sillä on vaikutusta myös luotettavuuteen ja suorituskykyyn. Muussa tapauksessa pitäydymme siinä, minkä tiedämme osaavamme, Prew sanoi.
- Kaikkeen suhtaudutaan aina tapauskohtaisesti, mutta vaatimukset ovat erittäin selvät, Prew kiteytti.