Ferrarin kaksoisvoittoon päättynyt formula ykkösten Saksan GP oli rengasvalmistaja Bridgestonen riemuvoitto. Michelinin rengastamista talleista etenkin Renault-autoilla oli ongelmia renkaidensa kanssa, mutta myös Honda ja McLaren valittivat ajoittaisista rengasvaikeuksista.
- Huolimatta uutterasta työnteostamme Saksan GP-kisaan valmistauduttaessa yllätyimme useista ongelmista, jotka eivät olleet nähtävissä kisaa edeltäneissä testeissä, Michelinin F1-ohjelman johtaja Nick Shorrock myönsi.
- Alustava analyysimme näyttää, että useat automme kärsivät takarenkaiden kulumisesta rakoille. Odotimme luonnollisesti kisaan korkeaa lämpötilaa, mutta toimme Hockenheimiin ehkä liian aggressiivisia tuotteita. Meidän täytyy tutkia tapoja ehkäistä samanlaisten tapahtumien uusiutuminen vastaavanlaisissa olosuhteissa. Esimerkiksi Honda ja Renault käyttivät samaa rengasseosta, mutta erilaista rakennetta, Shorrock jatkoi.
Saksan GP ajettiin 34 asteen lämpötilassa ja olosuhteet ovat vähintäänkin yhtä kuumat tulevissa kisoissa Unkarissa ja Turkissa.
- Hyödynnämme oppimamme asiat varmistaaksemme, että meillä on asianmukaiset tuotteet viikonlopun kisaan Unkariin, jonne on myös odotettavissa kuumaa keliä, Shorrock lupasi.
Rengastaistelu sai kiinnostavan tilastoyksityiskohdan Saksan GP:ssä, kun Bridgestone otti historiansa sadannen F1-voittonsa. Michelinillä on voittoja täsmälleen yhtä paljon, sillä sen sadas voitto nähtiin tämänvuotisessa Kanadan GP:ssä.
(MTV3)