Muutokset formula ykkösten sääntöihin tähtäävät vain yhteen asiaan: autoilla on pystyttävä ajamaan niin lujaa kuin niillä pääsee.
Kauteen 2017 tultaessa eturenkaat levenevät kuudella ja takarenkaat kahdeksalla sentillä. Takasiipi laskee 15 sentillä alaspäin sekä autot ja siivet levenevät 20 sentillä.
C Moren F1-asiantuntija Mika Salo toteaa, että kun renkaiden pitopinta-ala kasvaa, renkaat kestävät paremmin, jolloin mutkiin pystytään ajamaan eri linjoja ja entistä kovemmalla nopeudella.
– Vanhoilla autoilla se oli vähän sellaista kahdella sormella ajamista, kun ei voinut liu'uttaa, vaan piti vain säästää renkaita.
– Minun mielestäni formula ykkösellä pitää ajaa täysillä. Se kaksi tuntia, jonka se kisa kestää, ajetaan niin kovaa kuin se auto kulkee, Salo linjaa.
Salo ennustaa, että ero aika-ajokierroksen ja kisakierroksen välillä on ajallisesti enää hyvin pieni. Katso lisää Salon, F1-selostaja Niki Juuselan ja studioisäntä Tomi Tuomisen mietteitä jutun videolta.