Mitä Kimi Räikkönen tarkoitti kommentillaan, että Ferrari tiesi jo aika-ajojen jälkeen olevansa myöhässä kisasäätöjen kanssa? C Moren F1-asiantuntijat Mika Salo ja Ossi Oikarinen avaavat tilannetta.
Räikkönen jäi F1-kauden avanneessa Australian GP:ssä tasaisesti kärjestä, kunnes varikkostopin jälkeen hän löysi vauhtinsa ja takoi lopulta tauluun kisan nopeimman kierrosajan. Kysymys kuuluu: miksei suomalainen pystynyt tekemään samanlaisia kierroksia koko ajan?
– Ihmettelen eniten taas tuota Kimin nopeinta kisakierrosta lopussa. Miksei hän voinut ajaa tuollaisia esimerkiksi koko sen stintin? Mika Salo ihmettelee.
Sen sijaan tallikaveri Sebastian Vettel ajoi voittoon nousemalla Ferrarin vahvan varikkotaktiikan myötä Lewis Hamiltonin Mercedeksen ohi. Räikkönen kertoi kisan jälkeen C Moren haastattelussa, että Ferrarin aika-ajoihin tekemät säädöt veivät sunnuntailta parhaan kisavauhdin.
Jutun yläreunan videolla Ossi Oikarinen kertoo, miten viikonlopun yhteiset säädöt aika-ajoihin ja kisaan haetaan ja miksi Räikkösen ongelma on itse asiassa positiivinen asia.