MTV jatkaa kaupallisen television selvänä markkinajohtajana.
MTV:n kanavat tavoittivat tammi-toukokuussa keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä. Selvästi MTV:n takana, yli 400 000 katsojaa jäljessä, tulevat Nelonen Median kanavat.
MTV on myös katseluajassa mitattuna katsotuin kaupallinen tv-yhtiö. Suomalaiset viettivät MTV:n kanavien kevätkauden ohjelmiston parissa keskimäärin 45 minuuttia päivässä.
Emokanava yksin suositumpi kuin kilpailijan kanavat yhteensä
Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli alkuvuonna lähes 47 prosenttia. Se on 14 prosenttiyksikköä enemmän kuin markkinakakkosella Nelonen Medialla. Pelkästään MTV3-kanava oli katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä.
Tärkeässä päivittäisostopäättäjien kohderyhmässä MTV:n kaupallinen katseluosuus oli peräti 48 prosenttia. Yhtiön kanavat olivat katselluimpia myös halutussa 25-44 ikäisten kohderyhmässä.
Puolet mainoksista MTV:lle
TV-mainonnan määrällä mitattuna MTV on myös selkeä markkinajohtaja. Esimerkiksi tammi-huhtikuussa puolet kaikista Suomessa tehdyistä televisiomainonnan investoinneista suuntautui MTV:lle.
– Kilpailu katsojien ajankäytöstä on kovaa. Uskomme terveeseen kilpailuun, joka kirittää yhtiöt tarjoamaan jatkossakin laadukasta ja monipuolista tv-sisältöä. Haluamme kiittää mainostajia ja suomalaisia tv-katsojia luottamuksesta, jonka avulla olemme edelleen markkinajohtaja, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.
Uutisilla jättiyleisö joka päivä
MTV on houkutellut kevään aikana erilaisia yleisöjä monipuolisella viihde-, urheilu- ja uutistarjonnallaan. Esimerkkejä näistä sisällöistä olivat muun muassa Uutiset, Huippujengi ja Saturday Night Live.
MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittivat keväällä 1,3 miljoonaa suomalaista päivittäin. Jääkiekon MM-kisat nostivat MTV:n katseluosuuden huippulukemiin ja MM-finaalin yli 2,2 miljoonan keskikatsojamäärä rikkoi aiemmat ennätykset.
Syksy lupaa jatkoa menestykselle, kun MTV:n ohjelmiston kulmakivi, kotimainen ohjelmisto, kokoaa suomalaiset jälleen yhteen tulevana syksynä.
Ohjelmistoon on tehty isoja vahvistuksia ja luvassa on runsas kattaus kotimaisia ohjelmauutuksia. MTV3-kanavan arki-iltoina pääkatseluaikaan nähdään vain ja ainoastaan kotimaisia ohjelmia läpi syksyn.