Musiikkimaailmasta MTV:n toimitusjohtajana ensi vuoden alussa aloittava Jarkko Nordlund näkee television katselun kehityksen samankaltaisena kuin musiikin puolella.
- Musiikin kuuntelu on siirtynyt todella paljon mobiiliin ja sama tulee tapahtumaan television puolella. Me ei enää eroteta sitä, katsotaanko me isosta perinteisestä televisiosta vai pieneltä ruudulta.
- Televisiota katsotaan enemmän kuin koskaan ja se antaa tälle yhtiölle erinomaiset mahdollisuudet tulevaisuuteen, Nordlund uskoo.
Uusi toimitusjohtaja uskoo kotimaisuuden olevan yksi avoinasioista tulevaisuudessa.
- Suomalaiset kaipaavat kotimaista viihdettä. Näen kotimaisen yhtiön voimana sen kotimaisen viihteen ja samalla siteen suomalaisten sydämeen. Sitä kautta myös mainostajat ovat varmasti kiinnostuneita.
Samalla Nordlund sanoo olevansa avoimuuden ja yhteistyön kannattaja. Nordlundin mukaan yhtiön täytyy miettiä, mitä voidaan tehdä kilpailijoidenkin kanssa paremmin palvellakseen mainostajia.
– Voidaaanko haastaa itseämme sillä, että onko meidän mainosvälineet ja -mallit sellaisia, että olemme siellä uusimman mainonnan kärjessä. Siinä on varmaan sellaista vauhtia, kokeilua, uskallusta ja halua, jota haluan tuoda taloon.
- Täällä on Suomen ylivoimainen televisio-osaaminen ja kun osataan vaan haastaa vähän itseämme, niin varmasti saadaan kotimaiselle kuluttajalle ja myös mainostajalle ihan ylivoimaista viihdettä, Nordlund sanoo.