Parhaillaan käynnissä olevassa MIPTV-tapahtumassa mukana oleva MTV:n ohjelmajohtaja Kristiina Werner-Autio on innoissaan kansainvälisestä kiinnostuksesta MTV:llä näytettyjä formaatteja kohtaan.
Kevään MIPTV-tapahtuma esittelee television uutuussarjat ja -formaatit sekä kiinnostavat trendit. Tämän vuotinen Focus on Nordics -teema keskittyy erityisesti pohjoismaisiin ohjelmiin.
MTV:n ohjelmajohtaja Kristiina Werner-Autio on mielissään siitä, että tapahtumassa on esillä kolme isoa viihdeformaattia, jotka on kehitetty Suomessa ja näytetty MTV3-kanavalla.
– Ne on todettu toimiviksi ja suosituiksi ja näitä formaatteja kotimaiset tuotantoyhtiöt nyt markkinoivat täällä kansainvälisesti. Jo etukäteen on tullut ihan hyviä tuloksia, nimittäin näitä formaatteja on jo myyty aika moneen maahan, Werner-Autio kertoo.
Hänen mielestään MIPTV on täydellinen markkinointipaikka MTV:n sisällöille.
– Kingiä kohtaan on ollut kiinnostusta. Kun Kingi oli meillä ohjelmistossa alkuvuodesta, niin meillä kävi Pasilassa muista maista katsomassa sitä tuotantoa. Että kyllä siinä sellaista pientä vipinää on, Werner-Autio iloitsee.