Erotiikan verkkokaupoissa shoppailevista ihmisistä 55 prosenttia on naisia.
CupoNation selvitti erotiikan verkkokaupoissa shoppailevien suomalaisten sukupuolijakauman. Koko Suomessa erotiikan verkkokaupoissa shoppailevista ihmisistä 55 prosenttia on naisia ja 45 prosenttia miehiä.
Cuponation.fi kuuluu kansainväliseen CupoNation-yritykseen, ja tarjoaa alennuksia juuri verkkokauppoihin.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
– Ehkä Sinkkuelämää- ja Fifty Shades of Grey -tyyppiset sarjat ja elokuvat ovat tehneet naisten erotiikkavälineiden käytöstä yleisesti hyväksytympää kuin mitä se on miehille. Toisaalta voi olla, että miehet shoppailevat useammin perinteisissä kivijalkamyymälöissä, analysoi CupoNationin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Mads Bukholt.
Mukana selvityksessä oli viisi tunnettua, Suomessa toimivaa erotiikan verkkokauppaa, joiden valikoima koostuu kokonaan tai etupäässä seksileluista, -videoista ja eroottisista asusteista sekä muista oheistarvikkeista. Selvityksessä ei ole huomioitu kivijalkamyymälöissä tehtyjä käyntejä.
Eniten ostoja Helsingissä, Tampereella ja Turussa
Kaupungeista Helsingissä, Tampereella ja Turussa tehdään asukaslukuun suhteutettuna kaikkein eniten käyntejä erotiikan verkkokaupoissa. Neljänneksi eniten käyntejä tehdään Ylivieskassa ja viidenneksi eniten Ilomantsissa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Kaikkein vähiten tällaisilla sivuilla käytiin analyysin mukaan Kainuussa.
Sukupuolijakauma niissä kaupungeissa, joiden asukkaat käyvät eniten erotiikan verkkokaupoissa:
- Helsinki: 58 prosenttia naisia, 42 prosenttia miehiä
- Tampere: 63 prosenttia naisia, 37 prosenttia miehiä
- Turku: 68 prosenttia naisia, 32 prosenttia miehiä
Suurissa kaupungeissa sukupuolijakauma näyttääkin kallistuvan maan keskiarvoa enemmän naisiin. Selvityksestä on jätetty pois ne kunnat, joista tehtyjä käyntejä erotiikan verkkokaupoissa ei ollut tarpeeksi analyysin toteuttamiseksi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Selvityksessä havaittiin myös, että erotiikan verkkokauppojen kävijämäärät kasvoivat kesä- ja heinäkuussa alkuvuoden kuukausiin nähden.
– Olemme huomanneet, että kesä on vilkasta aikaa erotiikan verkkokaupoissa. Joko kesähelteet tai lomat saavat suomalaiset villiksi ja näissä kaupoissa shoppaillaan enemmän, Bukholt kommentoi.
Lähde: Cuponation.fi