Nordean mukaan sen palveluissa ollut häiriö saatiin korjattua. Maksuja on jo palautettu asiakkaiden tileille ja loputkin pyritään saamaan tileille mahdollisimman pian.
Nordea kertoi jo aamulla verkkopankissaan, että maksupalveluissa saattaa olla tilapäisiä häiriöitä ja myös tilien käytössä on ollut häiriöitä.
Nordean viestinnästä kerrottiin STT:lle aamupäivällä, että häiriön syy on yhtiön tiedossa. Häiriön syytä ei kerrota.
Pankin mukaan mobiili- ja verkkopankki toimivat muutoin normaalisti. Myös korttimaksaminen toimii.
Nordea kertoo Twitterissä, että jos häiriö on aiheuttanut taloudellista menetystä, ne korvataan tapauskohtaisesti.
– Käsittelemme vahingonkorvausvaatimukset huolellisesti ja mahdollisimman nopeasti. Lomake ja ohjeet vahingonkorvausten hakemiseen julkaistaan osoitteessa nordea.fi/ajankohtaista viimeistään keskiviikkona 21. joulukuuta, sanoo Nordean Asiakaspalvelu tviitissään.