Nordean palveluissa oli yön aikana häiriöitä, joiden seurauksena muun muassa asiakkaiden tilejä katosi näkyvistä.
Verkkopalvelun toimivuutta seuraavan Downdetector-palvelun mukaan raportteja häiriöstä tuli yön aikana useita satoja.
Asiakkaat kertoivat ongelmista myös maksujensa kanssa.
Lue myös: Nordealla ongelmia: Asiakkaiden tilit vaikuttivat kadonneen
Nordean viestintäjohtaja Riikka Taivassalo kertoo sähköpostitse MTV Uutisille, että kyseessä oli tekninen häiriö.
– Nordean palveluissa oli yön aikana noin puolitoista tuntia kestänyt häiriö, jonka aikana osa asiakkaiden tileistä ei ole näkynyt mobiili- ja verkkopankissa ja tileihin liitetyt palvelut eivät ole olleet käytettävissä. Häiriö on korjattu ja palvelut toimivat normaalisti. Olemme erittäin pahoillamme asiakkaillemme aiheutuneesta haitasta, Taivassalo kirjoittaa.
Hänen mukaansa häiriöllä ei ole yhteyttä huhtikuussa tehtyyn tilijärjestelmän uudistukseen.