Puolustusvoimien tulisi myös kehittää harjoitustensa riskien arviointia niin, että yksittäisten harjoitusten todelliset riskit tunnistetaan ja nimetään, raportin suosituksissa todetaan.
Puolustusvoimat ei ollut nimennyt Skogbyn tasoristetystä riskisi harjoituksen riskienarviontilomakkeessa.
Syy on, että nykyisessä lomakkeessa ei nimetä tunnistettuja riskejä, vaan niitä arvioidaan riskityypeillä, esimerkiksi "maa- tai meriliikenneonnettomuus".
Onnettomuusturvakeskus suosittaa myös, että Liikennevirasto ja Liikenteen turvallisuusvirasto varmistavat, että vaarallisimmat tasoristeykset korjataan tai poistetaan käytöstä.
Skogbyn tasoristeys todettiin onnettomuuden jälkeen erittäin vaaralliseksi ja suljettiin. Liikenneviraston mukaan kyseinen tasoristeys on edelleen suljettuna. Suunnitelmissa on, että liikenne ohjattaisiin jatkossa tasoristeyksen lähelle suunnitellun alikulun kautta.
Onnettomuusturvakeskus julkisti raporttinsa turmasta torstaina.