Osuuspankki, eli OP, on esitellyt kaksi uutta yrityksille suunnattua palvelua, jotka ovat Pivo Kassa ja OP-yritysmobiili. Pivo Kassan on tarkoitus tuoda yritykselle kaikki tarvittavat välineet laskuttamisesta verkkokaupan pitämiseen. OP-yritysmobiili on taasen pienyrityksille suunnattu asiointipalvelu, jolla voi maksaa laskuja, luoda laskuja asiakkaille ja ylläpitää tuote- ja asiakasrekisteriä.
Pivo Kassa on kuukausimaksullinen palvelu, joka sisältää kaikki tarvittavat laitteet, palvelut ja sopimukset kaupankäyntiin. Pivo Kassan iPad-sovelluksella hoidetaan niin kassatehtävät kuiten varastonhallinta. Pakettiin kuuluu myös kassalaite, joka sisältää kuittitulostimen, käteislippaan ja viivakoodinlukijan. Erillinen korttipaksupääte tukee yleisimpiä pankki- ja luottokortteja sekä lähimaksua.
Palvelu seuraa automaattisesti tuotteiden menekkiä, käytettyjä maksutapoja sekä eri ajankohtien vilkkauta myynnin kannalta. Sovellus koostaa tästä erillisen raportin automaattisesti.
Pivo Kassan avulla yritys voi pystyttää itselleen myös verkkokaupan. Pivo Kassan verkkosivujen mukaan tämä tapahtuu ”muutamassa minuutissa”. ”Tulossa oleva yrittäjän Pivo Kassa tekee verkkokaupan pitämisestä yhtä helppoa kuin näyteikkunan asettelusta”, kertoo OP:n Hanna Äijälä.
OP veloittaa Pivo Kassan käyttämisesti 129 euroa kuukaudessa (ei sis. ALV) ja jokaisesti myymälämyynnin korttimaksutapahtumasta 0,9 prosenttia. Verkkokaupan maksutapahtumista OP nappaa kaksi prosenttia erillisen 35 sentin maksun lisäksi.
Osuuspankki julkaisi viikko sitten Applen App Storessa OP-yritysmobiili -sovelluksen, joka helpottaa pienyrittäjien arkea.
”OP-yritysmobiililla hoidat juoksevia asioita hetkessä: voit muun muassa maksaa laskuja, tarkastella tilisi saldoa, luoda laskuja asiakkaillesi, periä saatavia sekä ylläpitää työ- ja tuote- sekä asiakasrekisteriä. OP-yritysmobiili kulkee mukanasi minne menetkin, ja on käytössä silloin kun sinulle sopii”, OP kuvailee palvelua.
OP-yritysmobiilin voi ladata iOS-laitteelle Applen App Storesta.