Taksi Helsinki on lanseerannut oman lähikauppapalvelun, joka kilpailee suoraan esimerkiksi Keskon ja S-ryhmän kotiinkuljetuspalveluiden kanssa pääkaupunkiseudulla.
1 340:n pirssin laivuetta operoiva Taksi Helsinki on avannut palvelun, joka pyrkii helpottamaan ihmisten arkea koronaepidemian keskellä. Monet eivät pysty tai halua käydä itse kaupassa välttyäkseen ylimääräisiltä ihmiskontakteilta.
Palvelun voi tilata joko yrityksen verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella tai puhelimitse. Kuljettaja hoitaa asiakkaan ostokset annetun listan mukaisesti ja toimittaa kassit kotiovelle. Mikäli jotain tilattua tuotetta ei löydy, soittaa kuljettaja asiakkaalle.
Asiakas saa myös esittää toiveen kaupasta, jossa haluaa kuljettajan tekevän ostokset. Taksiyrityksen toive puolestaan on, että ostokset pysyvät kohtuullisina eli käytännössä alle sadassa eurossa sekä kahteen muovikassiin mahtuvina.
20 euron palvelumaksu
Tilaamiensa tuotteiden lisäksi asiakas maksaa 20 euron palvelumaksun sekä mahdollisen pysäköintimaksun. Maksun voi hoitaa kortilla, käteisellä tai MobilePay-sovelluksella. 20 euron maksu sisältää asioinnin vain yhdessä kaupassa.
– Seniorit, lapsiperheet ja karanteenissa olevat tarvitsevat uusia palveluita arjen perusasioiden pyörittämiseksi. Tämä on meidän tapamme tukea heitä tässä uudenlaisessa tilanteessa, kertoo Taksi Helsingin myyntipäällikkö Juhani Pitsinki.
Alkoholia tai tupakkatuotteita palvelun kautta ei saa.
Kesko tarjoaa kuljetuspalveluaan halvimmillaan 9,90 eurolla. Alepan Kauppakassi-palvelun kuljetusmaksut lähtevät 4,90 eurosta, Prisman 9,90 eurosta.
Lähde: Taksi Helsinki