F1-sarjan rengasvalmistaja Pirelli paljasti omat analyysinsä sunnuntaisen osakilpailun parhaista rengastaktiikoista. Pirellin mukaan kilpailun läpivieminen yhdellä varikkopysähdyksellä ei ole järkevää.
Kärkitallien keskuudessa nähdään heti kisan alusta alkaen kaksi erilaista rengastaktiikkaa. Ferrari-kuljettajat Charles Leclerc ja Sebastian Vettel lähtevät kilpailuun pehmeillä renkailla, kun Red Bull -kaksikko Max Verstappen ja Pierre Gasly sekä Mercedeksen Valtteri Bottas ja Lewis Hamilton aloittavat oman kilpailunsa medium-renkailla.
LUE MYÖS: Ferrarin eriävä rengastaktiikka tuo mielenkiintoisen lisämausteen kilpailuun – "Se on kortti, jolla pelaamme"
Ferrarin eriävä rengastaktiikka herätti ihmetystä, mutta Pirellin rengasennakon mukaan valinta saattaa olla sittenkin todellinen napakymppi, sillä analyysin mukaan nopein kisataktiikka sisältää kaksi stinttiä pehmeillä renkailla.
– Nopein strategia 52-kierroksiseen kilpailuun on kaksi varikkopysähdystä, joten yhden pysähdyksen taktiikka on käytännössä poissuljettu. Parhain taktiikka on aloittaa pehmeillä, ottaa 13 kierroksen jälkeen uudet pehmeät 13 kierrokseksi ja ajaa loppuun kovilla renkailla, Pirelli kertoo Twitter-tilillään.
LUE MYÖS: Näin tiukille se meni! F1-sarja herkutteli Valtteri Bottaksen ja Lewis Hamiltonin minimaalisella aikaerolla
Mediumilla aloittavien Red Bullin ja Mercedeksen mahdollinen kisataktiikka ei kuitenkaan juuri eroa yllä mainitusta strategiasta.
– Mediumilla aloittaville nopein on 15 kierroksen aloitus, vaihto pehmeisiin renkaisiin 13 kierrokseksi ja ajaa kovilla renkailla maaliin, Pirelli kirjoittaa.
Pirellin mukaan myös kolmen varikkopysähdyksen taktiikka voi olla mahdollinen, jos pehmeiden renkaiden rengaskuluma osoittautuu liian suureksi.