The New York Times Company ostaa sanapeli Wordlen. Ostajan mukaan peli pysyy toistaiseksi ilmaisena.
The New York Times -lehteä (NYT) julkaiseva The New York Times Company ostaa sanapeli Wordlen. Yhtiö kertoi kaupasta myöhään maanantai-iltana Suomen aikaa.
NYT:n mukaan kauppa ilmentää pelien kasvavaa merkitystä, kun lehti tavoittelee digitiaalisten tilausten määrän kasvua. Tavoitteena on kymmenen miljoonan digitilauksen kanta vuoteen 2025 mennessä.
Yhtiön mukaan kauppahinta oli "alhainen seitsennumeroinen luku", eli vähintään miljoona dollaria. Peli on ollut ilmainen, ja New York Timesin mukaan se on myös toistaiseksi.
Koukuttavana pidetyssä pelissä muodostetaan viisikirjaimisia englanninkielisiä sanoja annetuista kirjaimista.
Lue myös: Latasitko puhelimeesi näitä pelejä? Poista välittömästi – sisältävät erittäin ikävän yllätyksen
Pelin nimi Wordle tulee sen kehittäjän Josh Wardlen nimestä. Wardle on brooklyniläinen ohjelmistokehittäjä, joka kehitti pelin ajanvietteeksi itselleen ja puolisolleen. Peli jaettiin myös sukulaisten iloksi Whatsapp-ryhmään, ja innostuneen vastaanoton rohkaisemana Wardle julkaisi sen lokakuussa kaikkien käyttöön.
New York Timesin mukaan Wordlea pelaavat nyt miljoonat ihmiset päivittäin.