Kimi Räikkönen myönsi kansainvälisen lehdistön edessä, että Ferrarin päätös pitää häntä radalla pilasi kisan.
Räikkösellä oli mahdollisuus taistella ainakin neljännestä sijasta, jopa palkintopallipaikasta, mutta kun muut tulivat renkaidenvaihtoon, Räikköstä pidettiin vain radalla. Lopulta hän teki tiimiradiossa erittäin selväksi, että radalla pysymisessä ei ole mitään järkeä.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Räikkönen putosi Carlos Sainzin taakse kuudenneksi, mutta tuli lopulta maaliin viidentenä. Mahdollisuuksia haastaa neloseksi ajanutta Daniel Ricciardoa ei enää ollut.
– Minulla oli tunne, että meidän pitää pysähtyä jossain vaiheessa, joten olisin mieluummin tehnyt sen aiemmin, että pääsisin pois ruuhkasta, mutta niin ei käynyt. Tunne voimistui minun puoleltani, mutta siinä meni aikaa. Syitä sen takana en vielä tiedä. Tähän pitää perehtyä. On helppo sanoa jälkikäteen, meidän olisi pitänyt tehdä parempaa työtä, Räikkönen sanoi motorsport.comin mukaan.
– Sen jälkeen kisa oli aika lailla ohi. Saavutin Red Bullia (Ricciardoa), mutta oli jo liian myöhäistä.
Räikkönen sanoi C Morelle, että auto käyttäytyi uusilla renkailla hyvin, mutta etupään ajettavuus heikkeni nopeasti. Kuten Australian kisan jälkeenkin, Räikkönen sanoi, että auton säätöjä on saatava parannettua. Perjantain ajamisen peruminen ei auttanut suomalaista. Radalle on kuitenkin päästävä.
– Säädöt olivat paremmat täällä kuin viime kisassa., mutta tulos osoittaa, että hauamme parannuksia säätöihin. Me tiedämme, mitä haluamme tehdä. Potentiaalia on paljon, meidän pitää vain tehdä parempaa työtä, hän totesi.
Räikkönen selvensi myös tiimiradioonsa antamia tiukkoja kommentteja. Hän kyseli ihmeissään, että mitä moottorissa oikein tapahtuu, kun vääntöä ei löydy.
– Moottori on kunnossa. Meidän pitää tehdä tiettyjä juttuja. Kyse oli eri asetuksissa. Ei siis mitään vikaa, se ei haitannut meitä, Räikkönen sanoi.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.