Singaporen F1-viikonloppu ei alkanut Kimi Räikkösen osalta parhaalla mahdollisella tavalla.
Räikkönen ajoi perjantain ensimmäisissä harjoituksissa 20 kierrosta. Hän odotteli pitkään varikolla ja oli puoli tuntia ennen session päätöstä jo autossaan, mutta sitten suomalainen nousi sieltä pois. Lopulta Räikkönen pääsi radalle, mutta odottelu oli pitkä. Autosportin mukaan kyseessä oli säätöä moottorikartoissa, eikä kyse ollut mistään vakavammasta.
Räikkösen paras kierrosaika 1.46,890 oli kuudenneksi nopein. Eroa kärkeen oli 1,067 sekuntia. Hän ajoi parhaan kierroksensa, kun ruutulippu oli jo heilahtanut. Valtteri Bottas oli treeneissä Williamsille tyypillisesti hieman näkymätön, aikavertailussa hän oli 14:s. Williams-kuskille kertyi 26 kierrosta.
Kärjessä viikonloppu sai kutkuttavan alun, sillä kärkisijoilla ei ollut Mercedes-autot. Avaustreenien nopein oli Red Bullin Max Verstappen ajalla 1.45,823. Toiseksi ajoi hänen tallikaverinsa Daniel Ricciardo ja kolmanneksi Ferrarin Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton oli Mercedeksellään neljänneksi nopein ja tallikaveri Nico Rosberg viides. Tilanteessa on kuitenkin huomattavaa se, että Mercedekset ajoivat nopeimmat kierroksena pehmeillä renkailla, muut ultrapehmeillä. Mersuilla oli allaan siis kaksi pykälää kovemmat kumit.
Kun harjoituksia oli jäljellä reilut kymmenen minuuttia, Rosberg rysäytti suoraan nokka edellä ratavalliin. Auto aliohjasi, hänen jarrunsa lukkiutuivat ja auto rymähti melko vauhdikkaasti seinään. Etusiipi ja eturengas vaurioituvat, mutta Rosberg pääsi varikolle.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Marina Bayn rata näytti omaa haastavuuttaan, kun usealla kuljettajalla lipsui pahasti tiukoissa mutkissa. Verstappen ja Vettel muun muassa kolisuttivat ratavalleja.
Hamilton ja McLarenin Fernando Alonso testasivat harjoituksissa myös ensi kaudelle kaavailtua halo-pääsuojaa.
Haasin Romain Grosjean ajoi vain kaksi kierrosta ja hänen puolitoistatuntisensa kului lähinnä korttia lyöden.
Singaporen toiset harjoitukset alkavat kello 16.25 MTV Maxilla ja Katsomossa.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.