FIAn tuomaristolla riittää tekemistä Unkarin GP:n jälkeen.
LUE MYÖS: Valtteri Bottas paljasti Mercedeksen pahan mokan – kaatuiko taistelu Lewis Hamiltonia vastaan tankkausvirheeseen?
LUE MYÖS: Kimi Räikkönen ei ollut surkean viikonlopun jälkeen ollenkaan juttutuulella: teki asiat selväksi 12 sekunnissa
Renault on tehnyt kohua herättäneen Racing Pointin RP20-autoista täsmälleen saman protestin, jonka se teki viikko sitten ajetun Steiermarkin GP:n jälkeen.
Protesti liittyy siihen, että Mercedeksen viime vuoden auton kopioineen Racing Pointin epäillään rikkoneen sääntöpykäliä, joiden mukaan tallien on suunniteltava autonsa aerodynaamiset osat itse.
Protesti kohdistettiin tälläkin kertaa Racing Pointin käyttämiin jarrujen jäähdytysputkiin. Protesti oli täysin odotettu, sillä Renault on kertonut tekevänsä protestin jokaisen kilpailun jälkeen, jossa Racing Point kilpailee nykyisellä autollaan.
Racing Point vahvisti FIAlle käyttäneensä Unkarissa samoja osia kuin kahtena edellisenä viikonloppuna Itävallassa.
FIAn teknisen osaston aloittaman tutkinnan odotetaan valmistuvan kahden viikon kuluttua ajettavaan Britannian GP:hen mennessä.
Myös Haasin toimet Unkarin GP:ssä ovat tutkittavana. Kevin Magnussen saavutti tallille Unkarissa kauden ensimmäiset pisteet ajamalla yhdeksännelle sijalle, mutta nämä pisteet ovat nyt vaarassa.
Haas teki lämmittelykierroksen aikana rohkean ratkaisun vaihtaa sekä Magnussenille että Romain Grosjeanille kuivan kelin renkaat jo ennen starttia, ja tämä nosti kaksikon hetkellisesti aivan kilpailun kärkipäähän, kun muut tallit tekivät renkaanvaihdon vasta kilpailun alettua.
Magnussenin ja Grosjeanin epäillään rikkoneen sääntökohtaa, jossa kuljettajien edellytetään ajavan autoaan ilman ulkoista apua. Mahdollisen tähän sääntöpykälään kohdistuvan rikkeen kerrotaan tapahtuneen juurikin lämmittelykierroksella.