Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds myönsi Saksan GP:n jälkeen, että Kansainvälisen autoliiton FIA:n määräämä kielto Renault'n uudenlaisille iskunvaimentajille, joissa tärinää vaimennetaan aktiivisesti, vaikutti tallin suorituskykyyn Hockenheimissa.
FIA:n kielsi Renault'n iskarit eikä ranskalaistalli näin ollen uskaltanut käyttää niitä, vaikka Saksan GP:n kisatuomaristo piti niitä sallittuina. Lopullinen ratkaisu asiaa on tarkoitus saada FIA:n käsittelyssä ennen elokuun lopussa ajettavaa Turkin GP-kisaa. Renault haluaisi kiirehtiä asiaa, jotta se ratkeaisi jo ennen ensi viikonlopun Unkarin GP:tä.
- Olisin mieluummin paremmassa tilanteessa, mutta emme ole talli, joka joutuu paniikkiin, Symonds pyöritteli asiaa.
Symonds tuli lehdistön eteen vasta pitkäksi venähtäneet palaverin jälkeen. Hänen mukaansa siinä löytyi iskunvaimentajien lisäksi muitakin ilmeisiä suorituskykyä verottaneita asioita.
- Olemme jo oppineet paljon tämän kisan kautta. Jo nyt muutamia ilmeisiä syitä nousi esiin. Olen varma, että tiistai-iltaan mennessä niitä löydetään lisää. En sano, että kaikki on ratkaistu Unkariin mennessä, mutta opimme nyt niin paljon, että pystymme parantamaan merkittävästi vain muutamassa päivässä, Symonds lupasi.
(MTV3-Reuters)