Tehdastalliksi tulevalla F1-kaudella palaavan Renault'n ratatoimintoja johtava Remi Taffin myöntää, että valmistaja epäonnistui pahoin voimanlähdettään alkukaudesta vaivanneiden ongelmien korjaamisessa.
Mercedeksen ja Ferrarin etumatkaa kuromaan lähtenyt ranskalaisvalmistaja teki moottoriinsa mittavia muutoksia viime talven aikana, mutta odotetut tulokset kääntyivät pian pettymykseksi.
- Ongelmien korjaamiseen meni liian kauan aikaa. Ne olisi pitänyt laittaa kuntoon jo ensimmäisessä kisassa, mutta tämä tapahtui vasta viidennessä. Ongelma juonsi juurensa joistakin tekemistämme laitteistopuolen muutoksista, Taffin kertoi Autosportille.
- Erästä seikkaa emme oikeastaan ymmärtäneet viaksi, mikä oli ajettavuus moottorin kiertäessä 8 000-9 000 kierrosta minuutissa. Tästä muodostui talvitesteissä merkittävä ongelma. Ensin kuvittelimme kykenevämme kiertämään ongelman ilman merkittäviä rautatason muutoksia, mutta vika osoittautui oletettua vaikeammaksi. Olimme kenties turhan optimistisia, Taffin jatkoi.
Red Bull jatkaa tulevalla kaudella Renault'n asiakkaana TAG Heuer -brändin alla. Itävaltalaistallin sisartalli Toro Rosso siirtyy sen sijaan Ferrarin voimanlähteisiin.