Synt. 17.4.1986 Geneve, Sveitsi Pituus: 180 cm Paino: 71 kg
Grosjean aloitti uransa moottoriurheilun parissa 14-vuotiaana kartingissa. Miehen ensimmäinen mestaruus on Formula Renault 1600 -sarjasta vuodelta 2003. Seuraavan kerran ranskalaiskuski juhli mestaruutta F3 Eurosarjassa kaudella 2007.
Kaudella 2008 Grosjean voitti GP2 Asia -sarjan mestaruuden. Ranskalainen jatkoi ennen F1-pestiään kilpailemista GP2-sarjassa.
Ensikosketuksensa formula ykkösiin Grosjean sai kesäkuussa 2008 Barcelonan radalla ajetuissa testeissä. Hän oli mukana Renault'n kuljettajaohjelmassa vuodesta 2006 lähtien.
Kaudella 2009 Grosjeanin tilille kertyi kaikkiaan seitsemän osakilpailua. Parhaimmillaan hän ylsi 13:nneksi Brasilian GP:ssä. Kauden jälkeen Grosjean menetti Renault-paikkansa viipurilaiselle Vitali Petroville. Kesällä 2010 Grosjean teki paluun GP2-sarjaan, ja kaudella 2011 hän saalisti sarjan mestaruuden.
Kaudella 2011 Grosjean oli myös yksi Renault'n F1-tallin testikuljettajista. Lotukseksi nimensä muuttanut talli ilmoitti joulukuussa, että Grosjean ajaa Kimi Räikkösen tallikaverina kaudella 2012.
Ranskalaiskuski osoitti heti kauden alusta voivansa haastaa Räikkösen aika-ajovauhdissa. Grosjean kaasutteli Australian GP:n aika-ajossa peräti kolmanneksi Räikkösen karsiuduttua ensimmäisellä osiolla. Luotettavuus kisatilanteessa oli kuitenkin Grosjeanin suurin ongelma läpi kauden. Hän päätyi keskeyttämään kauden kaksi ensimmäistä kisaansa, ja jätti tuomatta auton maaliin kahdeksassa osakilpailussa. Räikkönen puolestaan ajoi maaliin kauden jokaisessa kisassa.
Grosjeanin kauden häpeäpilkku tuli Belgian GP:ssä, kun hän aiheutti suuren joukkokolarin. Ranskalaiselle tuomittiin kilpailukielto, ja niin Jerome d'Ambrosio ajoi hänen tilallaan Monzassa. Grosjean kuitenkin juhli kaksi kertaa palkintopallilla. Hän ajoi Bahrainissa kolmanneksi ja Kanadassa toiseksi.
Kuljettajien MM-sarjassa hän sijoittui vasta kahdeksanneksi 96 pisteellä Räikkösen ollessa kolmas yli kaksinkertaisella pistepotilla.
Lotus jatkoi pitkän harkinnan jälkeen Grosjeanin sopimusta kaudelle 2013. Grosjean jäikin alkukaudesta jälleen Räikkösen varjoon, mutta paransi esityksiään kauden loppua kohti. Tuloksena oli 132 pisteellä MM-sarjan seitsemäs tila.
Kausi 2014 oli Lotukselle ja Grosjeanille pettymys: ranskalainen sai autonsa kauden aikana vain kaksi kertaa pistesijoille ja keskeytyksiäkin kertyi kaikkiaan kuusi. Lopputuloksena oli MM-taiston 14. sija.
Kaudelle 2015 Lotus vaihtoi voimanlähteet Renault'sta Mercedekseen ja vauhti olikin huomattavasti parempaa. Grosjean keräsi kauden aikana 51 MM-pistettä ja sijoittui MM-sarjassa 11:nneksi. Belgian GP:ssä Grosjean palasi pitkän tauon jälkeen palkintopallille sijoittuen kolmanneksi. Kautta sävyttivät kuitenkin lukuisat keskeytykset ja Lotuksen yhä pahemmiksi käyneet talousvaikeudet. Koko Lotuksen tulevaisuus oli uhattuna, joten Grosjean päätti tarttua kaudella 2016 F1-sarjassa debytoivan Haas-tallin tarjoukseen.