Roadster-fanit ovat jo kerenneet odottaa R8:n avoversiota. Ensi kesän uutuus on nähty ratatesteissä legendaarisella Nürburgringillä.
R8:n kovakattoinen versio on jo markkinoilla ja perusmuodot ovat siitä tutut. Siihen nähden Spyder-mallin naamiointi on jopa yllättävän raskasta. R8 Spyder tulee käyttämään perinteistä kangaskattoa, jonka rakenteessa on käytetty alumiinia ja magnesiumia painon säästämiseksi. Kuvien perusteella takalasi tulee myös noudattelemaan edeltäjänsä tyyliä, eli lasin pystyy laskemaan katon ollessa kiinni ja pitämään tuulisuojana katon ollessa alhaalla.
Galleria
Moottorivaihtoehdoiksi tulee aluksi vapaasti hengittävän V10:n kaksi tehoversiota. Perusmalli tarjoaa 540 hevosvoimaa, ja coupésta tuttu V10 Plus nykii 610 hevosvoimalla. Myöhemmin tarjolle tulee todennäköisesti coupénkin vaihtoehdoksi huhuttu turboahdettu V6-moottori.