"Suomalainen pimeys" herätti mielenkiinnon: Tämä Helsingissä kuvattu automainos pääsee kansainväliseen levitykseen

1:06img
Julkaistu 04.12.2018 15:21

Ville Järveläinen

Jaguar Suomen teettämä mainosvideo on julkaistu. Mainosta tullaan näyttämään Suomen lisäksi myös muilla markkinoilla Euroopassa. Video kuvattiin useassa eri lokaatioissa Helsingissä, kun uuden I-Pacen ensimmäiset asiakasluovutukset Suomessa käynnistyivät lokakuussa.

Valotaiteilija Kari Kola on tuoreella videolla keskeisessä roolissa ajaen Jaguarin sähköautoa I-Pacea Helsingin yössä. Kola suunnitteli valomaisemat kuvausten eri osioihin. Kola oli mukana valaisemassa Saanatunturia vuosi sitten Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi.

Jaguarin mainosvideon lopussa auto saapuu Suvilahteen Kolan toteuttaman valotaideteoksen keskelle. Teoksen julkistuksen yhteydessä 25. lokakuuta huomiota herättänyt valoilmiö ylsi kilometrien korkeuteen.

Minuutin mittaisen mainosvideon toteutukseen Jaguar investoi runsaasti, mikä ei ole nykyään tavanomaista Suomessa.

– Jaguarin globaalitkin mainosmateriaalit ovat rohkean erilaisia kilpailijoihin verrattuna, ja samaa teemaa noudattaa myös suomalainen toteutuksemme, Jaguar Suomen Senior Brand Manager Jukka Kortelainen kertoo.

– Iloksemme suomalainen pimeys, hiljaisuus ja Kari Kola uniikkina vaikuttajana herätti mielenkiinnon myös muilla Euroopan markkinoilla ja lopputulos saa ansaitsemansa kansainvälisen näkyvyyden, hän jatkaa.

Mainosvideon on leikannut suomalainen Ben Mercer. Keväällä Mercer pokkasi parhaan leikkauksen Jussi-palkinnon Tuntemattomasta sotilaasta.

Brittiläisvalmisteinen I-Pace valittiin tänä vuonna vuoden autoksi Saksassa.

Lähde: Jaguar Suomi

Tuoreimmat aiheesta

Autot